Monday 2 May 2011

JEMPUTAN MAKAN2...:D

Semalam, agak sibuk sikit, di sebelah pagi, ada jemputan dari Kak Tina, salah seorang  Malaysian yang menetap kat sini jugak, petang pulak kena temankan cik suami yang ada appointment dekat Hospital Pakar Saad, di Al-Khobar, 1 jam perjalanan dari Jubail.

Untuk pengetahuan kawan2, disini, ramai yang rajin buat makan-makan, cuma saya je yang tak berapa nak rajin, kalau pergi makan tu rajin ler....:P....terukkan saya ni? Biasanya kalau ada jemputan begini, kami kaum2 ibu ni akan pergi beramai2 dengan menaiki van ataupun bas ( biasanya bas kecil aje, kalau kat Malaysia macam bas mini, tapi lengkap dengan aircond ), bayaran yagn dikenakan adalah SR10 untuk perjalanan pergi dan balik. Disini, kelab kaum2 ibu, ianya dipanggil sebagai Kelab Warga Jumanissa', so dalam Jumanissa' ni dah dilantik AJK2 yang mempunyai tugas2 tersendiri, seperti AJK Pengangkutan, AJK Makanan, dan lain2....walau bagaimanapun, ahli2 Jumanissa' yang lain pun semuanya  ringan tulang membantu pendek kata, berat sama dipikul, ringan sama dijinjing...:D.

So, dikesempatan ni saya nak mengucapkan terima kasih kepada Kak Tina atas jemputan beliau, dengan hidangan macam2, serta kuih muih yg dibawa oleh rakan2 lain..memang sedap sungguh lah..tak lupa juga kepada kakak-kakak yang bersusah payah mengaturkan jadual perjalanan pengangkutan kita tu...terima kasih yer....:D....tak banyak gambar yang saya ambil, ada lah 2,3 keping....boleh la cuci mata ya kawan2....

Antara kuih muih dan juadah untuk kami nikmati...nyam..nyam...
 

Nuhin & Lynn..mereka ni kalo jumpa memang slalu mcm ni..cutekan bdk pompuan
kat sebelah tu.

Sebahagian daripada kaum ibu yg hadir
Ok, kawan2, kejap lagi saya sambung pasal sesi temujanji pula ya!!

No comments:

Post a Comment