Sunday 12 June 2011

THE WALL HAVE EARS : DINDING ADA TELINGA




Pernah dengar tak? Dulu pernah dengar arwah mak marah kakak mengata orang, arwah pernah cakap, selain kena potong lidah, dinding jugak ada telinga..saya tak faham kenapa..tapi sekarang saya dah faham...( rindunya saya pada arwah..)

Bukan dinding yang ada telinga, sebaliknya telinga yang mendengar disebalik dinding..hermm, itulah yang terjadi, sedihkan, masa dikelas hari tu, saya ke tandas, tetiba saya terdengar suara sumbang mengata saya ..wah terkejut betul saya, kerana yang mengata itu adalah salah seorang yang agak rapat jugaklah dengan saya...tak sangka..masa mendengar tu, saya tak rasa marah pun..cuma sedih sampai menitik air mata...tak sangka, dalam umur yang sebegini, dalam kehidupan yang sebegini, masih ada sikap yang sebegitu....tapi tak apalah, saya dah pun maafkan kawan saya tu dan saya doakan moga Allah ampunkan dia dunia akhirat...

Begitulah dalam kehidupan seharian kitakan, kita tak boleh nak puaskan hati semua orang walaupun kita dah cuba sedaya upaya..kita hanya insan biasa..bagi saya, tak apalah, biar kita hilang kasih sayang manusia, jangan kita hilang kasih sayang Allah SWT kerana itulah yang lebih penting dan hakiki....wallahu'alam.

4 comments:

  1. iffa...
    first time kak norma singgah komen di sini..sekrg kak Norma rajin berblog dr berFB...hehehe..keep on writing okay!

    ReplyDelete
  2. thank you kak norma...iffa seminggu dua lepas sibuk ngan exam dan kelas kat dakwah centre, ni baru buleh berblog semula..nok rearrange semula...tapi bnyk menda lagi kena blaja, heheeh

    ReplyDelete
  3. Miss Cotton11, Maafi Musykilla....dari, semuanya milik Allah, tak ada satu pun pada diri kita ini milik kita...:D

    ReplyDelete