Friday, 22 July 2011

HEBAT YANG TAK HEBAT, KAYA YANG TAK KAYA




Saat ini ketika sendirian dirumah,  tiba-tiba saya menerima panggilan dari seorang sahabat akrab saya sewaktu bekerja dulu. Selain dari bertanya khabar, dia meluahkan rasa geram dan "tension" dengan ketua jabatan dia yang agak sedikit ego dan sentiasa merasakan dirinya betul..langsung tidak mahu menerima pandangan kakitangan bawahan, asyik mahu cari salah staff sahaja...namun, hakikat sebenar ketua kami ( Saya guna perkataan kami sbb dulu he used to be my "ketua" as well) tu nak guna microsoft office pun tak reti...

Mengenangkan kes ini teringat pula saya pada petikan kata2 dari buku yang saya baca bertahun2 lepas. Dalam buku itu ada mengatakan jika seseorang mengatakan dia hebat sebenar nya dia tidaklah sehebat mana, jika seseorang mengatakan dia bahagia dia cuma mengimpikan sahaja...jika seseorang mengatakan dia kaya, sebenarnya dia tidaklah kaya mana, jika seseorang menceritakan akan perihal orang dia mental.....selalunya orang yang hebat, yang kaya, yang bahagia dia suke mendiamkan diri, tetapi semua tuh terpancar dari raut wajah yang berseri...

Saya cukup suka kata2 ini : Respect is an Earned gift, not something you demand..renung2kanlah....


No comments:

Post a Comment