Saturday, 15 October 2011

IN BETWEEN HERE N THERE PART 1 : JUBAIL LIFE

Hidup di perantauan tambah lagi di Saudi, perempuan nak keluar rumah tak lah sebebas macam kat Malaysia, sebab kat sini ladies tak boleh bawa kereta ya, jadi kalau tak ke kelas Agama atau beriadah di Sport Centre, untuk lepaskan kebosanan anak-anak, biasanya kaum ibu akan berkumpul ramai-ramai atas bumbung pada waktu petang, tapi bukan pada musim panaslah...

Biasanya kat atas bumbung nilah kami duduk sambil tukar-tukar cerita ke, resepi ke, tapi taklah sampai bergossip ( dosa tau !!), kadang2 pakat2 buat kuih sambil tengok anak2 main, kami makan..seronok jugak, tapi aktiviti macam ni dilakukan bila musim sejuk atau penghujung musim panas yang panasnya tinggal hujung-hujung je...jadi jom cuci mata.

Ini syasya anak jiran rumah bawah cik Elly

Ni pulak Kakak Afiqah, jiran sebelah rumah, jangan main2 ye, saya terror taekwando tau..

Ni pulak Kakak Atierah ( kakak pd kak afiqah ) & abg Alif ( abg pada adik syasya)  

Baju Merah yang comel tu Nama Raudhah jiran atas rumah..

Baju Hitam belakang Raudhah tu Abangnya Abang Adam

Ni pulak masa main2 kat rumah abang Alif- merangkap teman "gocoh atromeng" 

Playing together, Nuhin, Abg Alif n Adik Syasya..

No comments:

Post a Comment