Wednesday 19 September 2012

CORAT CORET RAMADHAN : FINAL - TAMAT

Assalamualaikum dan Good Morning !!

Seperti yang dijanjikan, ni dia sambungannya untuk episode yang lepas ( ewahh, macam drama pulak rasa)...pada sapa2 yang belum baca part 1 tu boleh tengok sini CORAT CORET RAMADHAN FINAL-PART 1. 

Hari terakhir puasa.

Lepas merehatkan diri beberapa jam, semua dah rasa ok, kami semua bersiap2lah untuk berbuka di Haram, macam biasa, keadaan jemaah yang sangat ramai, tambahan pula malam raya, mengingatkan saya pada musim haji yang lepas...MasyaAllah..perasaan hanya Allah sahaja yang tahu.

Usai solat maghrib dan isya', kami terus ke As-Safwah Tower untuk membeli makanan dekat D'saji. Perjalanan dari masjid ke Safwah Tower memakan masa hampir 20 minit ( biasa dalam 5 - 6 minit aje kot) , memandangkan terlalu ramai jemaah, sekali lihat seperti lautan manusia. Subhanallah. 


Dari pandangan tingkat atas

Lautan manusia, di hadapan Masjidilharam. MasyaAllah

Beginilah keadaannya pada malam raya

Subhanallah..
Bila sampai pada tempat yang di tuju, nasib kami betul2 baik kerana masih banyak lagi tempat kosong, sementara saya pegi tengok makanan, Nuhin dan Cik Arip pergi cari meja,tapi Nuhin bisalah, kalau tempat awam macam ni ( kecuali masjid) dia akan menjadi super-active, lompat sana, lompat sini tanpa kira orang kiri kanan, so, adalah sorang hamba Allah duk pandang si Nuhin tanpa berkelip, duk cakap ni anak melayu ke anak Jepun...hahahah.. dan lagi cakap dia suka dengan rambut Nuhin macam rambut pelesu katanya, at first, seriously i dun even notice sapa orang yang cakap tu, memang tak perasan, sampailah my hubby cakap, itu Azwan Ali, yang hari2 awak duk mengadap masterchep....oic, tepuk dahi saya..rupanya si Azwan Ali,  hehehe. So,lepas sesi kenal mengenal, dia ajak kami duduk semeja dengan dia, memandangkan  dia seorang jadi kami setujulah.

Well, komen saya, knowing him dalam masa a few hours tu, ermm ok lah, personalitinya memang sangat berbeza dari yang kita tengok dalam tv. Humble, tak sombong, sangat peramah, dan penting dia memang sukakan budak-budak. Banyak jugaklah dia bercerita dan tukar2 idea.. tapi yang pasti  kami tak bergossip okeh..so pada sapa2 yang nak tahu gossip2 masterchep ke, pasal erra fazira ke, lupakan  .. hehehehehe. 

With Uncle "Double A"


Uncle tengah kushyuk dengar Nuhin baca Yaasin dan Al-Ala( tiba2 aje dia nak show off gitu kat Uncle masterchef )


Wahh ada buffet raya esok...^_^


Dimana pun berada, siapa pun kita, tetap sujud pada yang SATU. MasyaAllah.
-antara gambor ekslusip-

Selesai menjamu selera, kami menuju ke hotel, sampai hotel, dah berehat dalam 20 minit, Cik Arip ajak turun, dia ajak jalan2 tengok suasana malam raya kat sini, saya dan nuhin ok aje. So kami bertiga pun turun melihat keadaan disekitar. 

Penat seh, rehat jap

Menara jam,bersinar terang, dah tu ada kelip2 plak kat cahaya tu..dulu masa datang tak ada lagi cahaya biru tu.

Jalan utama depan Al-Massa dan Le-Meridien Hotel 

Jalan nak menuju hotel kami, pendek kata semua penuh dengan Jemaah

eceh ceh...sempat jugak beli minyak atar fav...


Happy face sebab dapat beli cincin raya sama macam uncle azwan...

Ok, tamatlah sudah kisah Ramadhan untuk tahun ini. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah SWT atas segala kurniaNYA, atas segala rezeki, kesihatan dan semua nikmat dariNYA yang memungkin segalanya berlaku..sesungguhnya segala2nya adalah milikNYA....tulisan ini hanyalah sekadar sebuah perkongsian dan untuk kenangan dimasa akan datang. Saya mohon maaf andai ada tulisan yang mengguris perasaan kawan2.  Sesungguhnya yang baik itu semuanya dari Allah, dan yang buruk itu dari saya sendiri. 

InsyaAllah, selepas ini jika ada kesempatan akan saya sambung berkongsi tentang pagi Syawal di sini,,,maasalamah.


No comments:

Post a Comment