Tuesday 17 July 2012

SEDIH....

Assalamualaikum kawan-kawan dan taulan semua...semoga semuanya sentiasa didalam lindungan Allah SWT.


Hidup dan matiku hanyalah untuk-Mu Ya Allah.


Semalam, petang semalam waktu Saudi, saya menerima satu sms dari seseorang yang saya kenal dan rapat sedari kecil..sms yang diterima amat mengejutkan dan bikin hati ini menjadi gundah segundah gundahnya.

Katanya didalam sms tersebut, dia menerima sekeping surat dari hospital yang mana pihak hospital meminta beliau ke hospital untuk ujian ulangan darah dan mengarahkan dirinya supaya tidak menderma darah pada mana-mana hospital selagi ujian ulangan tidak dilakukan. Disamping itu, beliau juga dikehendaki menghadiri sesi kaunseling.

Saya tak berlengah terus menalifon sahabat ini dan betapa sedihnya bila mendengar suaranya yang sedang menangis...tanpa berkata apa2 kami hanya terdiam yang terdengar hanyalah esakan ..sedih..sungguh sedih...disaat ini yang mampu saya lakukan hanyalah mendoakan yang terbaik buat sahabat saya. Tak dapat nak dibayangkan seandainya sesuatu yang buruk berlaku padanya kerana selama hari ini, dia adalah tunggak keluarganya...apa yang akan terjadi pada kedua orang tuanya sekiranya sesuatu yang tak diingini berlaku padanya.

Semoga beliau tabah menghadapi dugaan ini..untuk dia, saya ingin dia tahu, InsyaAllah saya akan sentiasa ada untuk dia dan saya sangat sayangkan dia.

Kawan-kawan , tolong doakan yang terbaik untuk sahabat saya ini ya...

Assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment